Onze geschiedenis
In 2010 begonnen twee vrienden Faizal en Sebastiaan vanuit een zolderkamer een boekingswebsite voor sauna's en wellnesscentra.
De website www.spaonline.com groeide uit tot de grootste boekingswebsite van Nederland en België en verwerkt nu dagelijks meer dan 400 vouchers. SpaOnline.com verzorgt ook loyaliteitsprogramma's, zoals een tweede sauna kaartje gratis, voor grote organisaties als Nivea, Jumbo Supermarkten, Sanex, Colgate-Palmolive en AS Watson.
In 2013 is Faizal gevraagd om een cruiseschip (Disney Fantasy) te bezoeken in de Meyer Werft in het Duitse Papenburg. Tijdens dit scheepsbezoek raakte hij verliefd op het cruiseconcept. Hij wilde direct zijn vakantie (Caribische cruise) boeken met Disney Cruise Line, Holland America Line, MSC Cruises of een andere rederij en nam daarvoor contact op met verschillende partijen in Nederland. Tot zijn verbazing waren de websites onduidelijk, kreeg hij moeilijk iemand te pakken (en dit was altijd iemand anders) en waren er veel extra kosten (zoals boekingskosten).
Het zou toch niet heel moeilijk moeten zijn om goedkoop en met een goede service een luxe cruisevakantie te boeken. Uiteindelijk heeft hij zijn Caribische cruise met de Disney Fantasy via een vriend in Amerika moeten boeken. Het was een geweldige vakantie, en zoals vele nieuwe cruisereizigers was hij direct verslaafd aan het cruiseconcept.
Tijdens zijn schitterende cruise bleef Faizal maar denken over zijn ervaringen bij het boeken van een cruise en waarom dit zo moeilijk ging. Teruggekomen in Nederland heeft het SpaOnline.com team onderzoek gedaan naar de cruisebranche, waaruit bleek dat de branche enorm groeiende is en dat het inderdaad lastig was om een cruise te boeken.
Na gesprekken met de grootste rederijen ter wereld, is het IT-team gestart met de ontwikkeling van CruiseReizen.nl. Het resultaat was een nieuwe organisatie die opgezet is met de visie waarbij de klant altijd centraal moet staan. Wij zijn bij CruiseReizen.nl ook een beetje geobsedeerd om ervoor te zorgen dat de klant enorm tevreden is en daarvoor moet je de klant echt leren kennen.
Wij geloven niet in grote callcenters waar je bij elk gesprek iemand anders aan de lijn krijgt en je door keuzemenu's en wachtrijen moet worstelen om een vraag te stellen. Zodoende hebben we ook geen wachtrijen! We leren je graag kennen, en vanuit de wens van de klant zoeken we naar de beste cruiseaanbieding en de rederij die hier het beste bij past.
In 2022 zijn de zustermerken CruiseOnline.com en Voy.nl gelanceerd.
Onze missie
Het is onze missie om de grootste cruisespecialist in Nederland en België te worden waar onze leveranciers en klanten elke dag weer op vertrouwen, die altijd een stapje verder gaat en zo bekendstaat om haar excellente klantenservice en het beste team.
Onze strategie
Wij geloven erin dat technologie je leven makkelijker moet maken, en dat zie je in al onze producten. Door technologie te koppelen aan een persoonlijke touch en door simpelweg te doen wat we leuk vinden, lopen we voorop. Eerlijk, transparant, open, vriendelijk, veel humor, kennis van technologie en aandacht voor iedereen.
Onze visie
Have fun, do what you love, use technology to make things easier and create a magical experience for every client. Always do just that little bit more for your clients, suppliers and colleagues so you create a "wow" effect.