De Duitse cruiserederij Hapag-Lloyd cruises wil volgend jaar meer Britse passagiers op haar cruiseschepen krijgen. Tijdens een persconferentie wist de top van Hapag-Lloyd te melden dat hun strategie om meer internationale cruisepassagiers aan te trekken grotendeels op de Britse markt gericht was. Hapag-Lloyd verwacht immers dat de Britse markt 7,5% van al haar boekingen zal gaan vertegenwoordigen.
200 Euro extra dranktegoed tijdens Hapag-Lloyd cruisereis
Om extra cruisepassagiers een cruise bij Hapag-Lloyd te laten boeken, zal de cruiserederij cruises aanbieden die niet alleen havens in het Verenigd Koninkrijk aanbieden, maar die ook vertrekken in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast biedt de rederij ook 200 Euro extra dranktegoed aan voor alle internationale passagiers die hun eerste cruisereis boeken aan boord van de cruiseschepen Europa 2 en Hanseatic. De 200 Euro extra dranktegoed zal aangeboden worden vanaf boekingen gedaan in de herfst van 2014. Een exacte datum van deze promotie werd nog niet meegedeeld.
Verwachtingen tijdens cruisereis liggen anders
Hapag-Lloyd CEO Karl Pojer zei dat hun aanbiedingen er gekomen zijn na waardevolle feedback van de cruisepassagiers zelf. Op hun cruisereis hadden zij namelijk problemen met het feit dat op de luxeschepen van de rederij het eten wel grotendeels gratis was, maar dat voor de drank steeds bijbetaald moest worden. Pojer zei: “Wij luisteren naar onze internationale cruisepassagiers en we weten dat hun verwachtingen tijdens een cruisereis anders liggen dan bij bijvoorbeeld Duitse cruisepassagiers. Uit hun feedback konden we afleiden dat het all-inclusive onderwerp vaak terugkwam.”
Pojer zei dat Hapag-Lloyd erop hoopte op 15% cruisepassagiers van buiten Duitsland. Daarvoor verhoogde de rederij zijn marketingbudget voor het Verenigd Koninkrijk, Amerika, Australië maar ook Nederland, België, Oostenrijk en Scandinavië. Volgens Pojer biedt de Engelse sprekende markt echter het meeste potentieel.