Nadat het cruiseschip de Carnival Triumph in februari van vorig jaar negatief in het nieuws kwam door een brand aan boord kreeg Carnival als cruiserederij zware klappen te verwerken. De zwaarste zelfs sinds de aanslag op de Twin Towers en de crisis bij Toyota in 2010. Cruiserederij Carnival is echter helemaal terug van weggeweest, zo blijkt uit een rapport van YouGov’s BrandIndex. Uit dit rapport blijkt dat Carnival het best verbeterde merk van heel Amerika is.
In de tweede helft van 2013 en ook in 2014 ondernam Carnival heel wat stappen en lanceerde het heel wat cruise programma’s om haar merk weer de uitstraling van weleer te geven en de klantenperceptie te verbeteren. En met succes! Volgens het rapport verbeterde de perceptie van de Carnival klant maar liefst dubbel zo hard in vergelijking met de tweede maatschappij in de lijst.
Carnival heeft ongeëvenaard cruise potentieel
‘Carnival bracht de perceptie van haar klanten niet alleen op niveau van de rest van de cruiseïndustrie, maar hun potentieel, aangegeven door het aantal klanten dat opnieuw voor Carnival zou kiezen bij een volgende cruise, oversteeg zelfs de andere rederijen in de cruisesector,’ volgens Ted Marzili, CEO bij Brand Index.
Herstel Carnival dankzij cruise innovaties en nieuwe intiatieven
Het merk Carnival kende een opmerkelijk herstel door onder meer een reeks van cruise innovaties en initiatieven zoals de vakantie tevredenheidsgarantie, reclamecampagnes waarbij echte passagiers aan het woord kwamen, entertainmentactiviteiten van hoge kwaliteit en heel wat nieuwe kinderprogramma’s en –activiteiten.
“Iedereen heeft de afgelopen jaren bij Carnival heel hard gewerkt om nieuwe en frisse cruise programma’s en innovaties te realizeren zonder daarbij de constante klantenservice uit het oog te verliezen. De resultaten van het BrandIndex-onderzoek zijn een duidelijke erkenning van al deze inspanningen,’ zei Carnival CEO Gerry Cahill.